Aurorahjälpen, barnmorskor & ultraljud.

Jag har fått två möten med Aurorahjäpen totalt, nu går min s.k. psykolog, barnmorska, whatever.. på semester.
Hon sa att jag får ringa när som helst även under semestern (vilket jag såklart inte kommer göra, det är att gå över gränsen).
Det känns mer eller mindre som innan, ingenting har direkt förbättrats & de flesta bara förvärrar det ärligt talat. 

Att behöva få tillbaka min "lokala barnmorska" om ca 2 v. igen dessutom får mig att hoppas att jag kläcks innan dess,
jag förstår inte ens hur denna människan kan ha kvar sitt jobb. Har pratat med flera som känner likadant så det är tack & lov inte som jag inbillar mig. (haft en annan barnmorska i "stan" under den andras semester som jag trivs med men såklart går hon också på semester)

Bebisen verkar ha legat konstigt eller är väldigt liten "helt plötsligt" för vi följer inte längre kurvan så för säkerhets skull
har jag fått boka in ett extra ultraljud (hade redan pratat med Aurorahjälpen om detta iofs så det var inget svårt att fixa)
så imon ska jag på ultraljud & på fredag ska jag träffa barnmorskan som jag trivs med innan hon går på semester. 

"Helt plötsligt" är det ju inte då min "lokala barmorska" glömt bort mig & gått på semester så här satt jag i all förundran om posten
återigen slarvat bort min post.. men nä, så var det inte alls.. vilket resulterade i att 3 - 4 v. visste de tydligen inte om att jag existerade
& skulle på besök varannan vecka ens förrän jag ringde & frågade vad de håller på med. (notera: jag ringde givetvis numret jag hade till
min "lokala barnmorska" & lämnade medd. men utan respons)

Jag är gravid för första gången & jag vill utifrån detta samt alla känslor, all rädsla aldrig någonsin bli gravid igen.
Jag hoppas att ni aldrig upplever & behöver gå igenom det jag gått igenom. (där finns såklart mycket som jag inte nämnt här
för detta är bara en "kort, snabb" uppdatering, mest för min egen skull att gå "tillbaka till" & läsa senare)
Graviditeten |
Upp! 👆